Poznaj pierwszy na rynku rekuperator naprawdę on-line: KOMFOVENT DOMEKT
Szeroki wachlarz rekuperatorów dostępnych na rynku oraz ogrom możliwych rozwiązań, sprawia że wybór właściwego urządzenia staje się bardzo trudny. Producenci prześcigają się, który z nich ma wyższą sprawność odzysku ciepła i stawiają ją, jako priorytet, który ma determinować końcowy zakup. Tymczasem rekuperator jest tak dobry i sprawny, jak automatyka, która nim steruje i to jej możliwości decydują o naszym komforcie na co dzień. Poznaj pierwszy na rynku rekuperator naprawdę on-line - Komfovent Domekt.
Faktem jest, że rekuperatory Komfovent Domekt od wielu lat są wyznacznikiem jakości na polskim rynku. Dzięki cyklicznym konsultacjom bezpośrednio z użytkownikami urządzeń, Komfovent może zaproponować produkty, które są energooszczędne, ciche, łatwe w montażu i przede wszystkim intuicyjne w obsłudze.
Od kilku miesięcy trwała kolejna burza mózgów, jak można jeszcze bardziej usprawnić urządzenia dedykowane do domów. I udało się! Komfovent zrobił coś, czego żaden z producentów jeszcze nie zrobił - Komfovent Domekt - pierwszy rekuperator naprawdę on-line.
Komfovent Domekt - rekuperator naprawdę on-line
(wybrane modele - bestsellery 2018 i 2019)
Aplikacja Komfovent Control - wszystkie funkcje dostępne z poziomu Twojego smartfona
W związku z tym, że wszystko przenosi się do świata cyfrowego, a ludzie coraz chętniej korzystają z rozwiązań pozwalających na zarządzanie sprzętem domowym z poziomu smartfona, na początku marca uruchomiona została aplikacja mobilna oparta o chmurę producenta - Komfovent Control.
W tym miejscu bardzo często słyszę stwierdzenie: "No tak, ale inni producenci również mają dedykowane aplikacje, sterowanie przez smartfona, podłączenie do internetu itd. ...", i oczywiście jest to prawda. Natomiast różnice tkwią, jak zawsze w szczegółach. Podstawowa polega na tym, że rekuperatory Komfovent Domekt nie potrzebują dodatkowego panelu sterowania, do obsługi wystarczy darmowa aplikacja.
Co ważne aplikacja nie jest dodatkiem do urządzenia - stała się równoważna ze standardowym panelem sterowania. Supercienki, dotykowy, kolorowy panel LCD jest opcjonalny, ponieważ nie wpływa w żaden sposób na funkcjonalności czy też samą pracę rekuperatora.
Warto również zaznaczyć, że urządzenia Komfovent Domekt w standardzie mają wszystkie dostępne funkcje - klient może korzystać ze wszystkich funkcjonalności bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów.
Steruj rekuperatorem z dowolnego miejsca na Ziemi - połączenie z chmurą producenta
Kolejnym wyzwaniem jakie stało przed Komfovent było maksymalne uproszczenie procesu podłączania rekuperatora do chmury producenta. Po kilkumiesięcznych testach cel został osiągnięty. Mogę z pełnym przekonaniem napisać, że proces logowania rekuperatora Domekt do chmury jest maksymalnie przyjazny dla użytkownika - odbywa się w pełni automatycznie.
Dzięki inteligentnemu wykorzystaniu protokołu DHCP urządzenie samo wykrywa połączenie z Internetem i tworzy wstępne połączenie. Użytkownik rekuperatora po pobraniu darmowej aplikacji Komfovent Control dostępnej na platformach Android oraz iOS, skanuje kod QR z urządzenia a całą resztą zajmuje się inteligentna automatyka sterowania rekuperatora.
Po połączeniu z chmurą Komfovent, sterowanie urządzeniem jest możliwe z dowolnego miejsca na ziemi (tam gdzie jest Internet), dodatkowo aplikacja posiada wszystkie funkcje, które oferuje standardowy panel sterowania. Uzupełnieniem mobilnej aplikacji jest wbudowany webserwer automatyki, dzięki któremu możemy sterować pracą rekuperatora z poziomu przeglądarki internetowej - nawet jeżeli, w naszej sieci domowej, nie mamy dostępu do Internetu.
W tym miejscu w zasadzie mógłbym zakończyć ten artykuł, jednak tytuł zobowiązuje. W moim odczuciu bycie naprawdę on-line, nie ogranicza się bowiem do aplikacji mobilnej. Komfovent doskonale to rozumie, dlatego poprzez swojego generalnego dystrybutora w Polsce - firmę VENTIA, podjęte zostały dalsze działania.
Bezpłatna pomoc techniczna i serwis on-line
Od ponad roku bardzo intensywnie rozwijana jest i promowana usługa Zdalnego Wsparcia Serwisowego, dzięki której pracownik działu technicznego Ventia może połączyć się z rekuperatorem on-line i przeprowadzić jego diagnostykę, aktualizację oprogramowania, zoptymalizować parametry pracy czy nawet naprawić zdalnie urządzenie. Przeprowadzenie Zdalnego Wsparcia, umożliwia zaawansowana automatyka sterująca, która posiada rozbudowany system autodiagnostyki oraz szereg funkcji wspomagających działania on-line.
Wspomniany wcześniej wbudowany webserwer dla specjalistów Ventia jest sercem rekuperatora i dzięki niemu, mają oni wgląd w procesy, które tam zachodzą. Usługa Zdalne Wsparcie z założenia jest bezpłatna, również po zakończeniu okresu gwarancyjnego i już w tym momencie jest unikatowa na skalę rynku. Aby zobrazować skalę przedsięwzięcia w roku 2019 przeprowadziliśmy ponad 200 połączeń on-line z rekuperatorami, natomiast w tym roku liczba ta już przekroczyła 300 przypadków.
Bezpośrednie wsparcie techniczne dla użytkownika - Platforma VENTIA on-line
W sierpniu 2020 r. uruchomiona zostanie platforma VENTIA | on-line, skierowana bezpośrednio do użytkowników urządzeń. W pierwszym etapie umożliwi ona między innymi, bezpośrednią komunikację użytkownika z działem wsparcia technicznego Ventia. Jedynym warunkiem korzystania z platformy będzie podłączenie urządzenia do Internetu. Bez żadnych ukrytych gwiazdek.
Dodatkowo na wszystkich, którzy zdecydują się zarejestrować na platformie swój rekuperator, czeka przedłużenie pełnej gwarancji producenta o dodatkowy rok. Co ważne przedłużenie gwarancji będzie możliwe dla wszystkich urządzeń zakupionych OD POCZĄTKU 2020 roku.
Oprócz oczywistych korzyści wynikających z rejestracji (długa gwarancja), użytkownicy będą mieli możliwość stałej aktualizacji rekuperatorów. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że tym samym Komfovent jak i VENTIA stali się pionierami na polskim rynku w zakresie zdalnej obsługi użytkowników, a to nie koniec.
Przy wyborze urządzenia kierujmy się faktami, nie obietnicami. Wybierzmy rekuperator nowoczesny, wyposażony w system sterowania z najwyższej półki, posiadający aplikację mobilną, maksymalnie uproszczony proces podłączenia do chmury producenta, wbudowany webserwer dostępny z poziomu przeglądarki internetowej, wszystkie funkcje w standardzie, 3 lata gwarancji, zdalne wsparcie serwisowe nawet po okresie gwarancyjnym, panel użytkownika w prosty sposób umożliwiający kontakt z działem technicznym producenta. Wybierzmy pierwszy rekuperator naprawdę on-line - Komfovent Domekt.
Adrian Zagulski
Kierownik Produktu Centrale Wentylacyjne
adrian.zagulski@ventia.pl